Børnehuset Toreby

Hverdagen

Børnehuset Toreby skal være et godt sted at være - og et godt sted at lære -  for alle børn hver dag.

Hverdagen planlægges så alle børn, får mulighed for at udvikle sig og trives i samspil med andre børn og voksne. Vi lægger vægt på at skabe en tryg, sjov og udfordrende hverdag for alle børn.

Der er gode faste rutiner, som er med til at skabe en tryg ramme for alle børn i Børnehuset.

Det pædagogiske indhold tager udgangspunkt i et fælles børnesyn, hvor alle børn har værdi, og hvor det enkelte barn skal opleve sig set, hørt og forstået.

I Børnehuset er barnet en del af et større fællesskab. Derfor er gode relationer, venskaber og grupper centrale for et godt hverdagsliv i børnehøjde.

Hverdagen i Børnehuset byder derfor på både planlagte aktiviteter og muligheder for fri leg, med et pædagogisk fokus på at understøtte alle børns leg, trivsel, læring, dannelse og udvikling.