Børnehuset Toreby

Om Børnehuset Toreby

Hej og velkommen til Børnehuset Toreby

Børnehuset Toreby er en lille hyggelig institution i landsbyen Toreby.

Vi har plads til 18 vuggestuebørn og 50 børnehavebørn.

Toreby har et dejligt nærområde, med marker, enge, å-løb, og masser af frisk luft.

Vores lille hus blev bygget i 1911, og er en tidligere landsby forskole. Bygningerne er gennem tiden blevet renoveret både inde og ude. Det er vigtigt for os at de fysiske rammer er vedligeholdte og tidssvarende, samtidig med at den særlige stemning og sjæl i vores gamle hus bevares.

Børnehuset er delt op i 2 afdelinger: en vuggestueafdeling for de 0 – 2.10 årige børn og en børnehaveafdeling for de 2.10 – 6 årige børn.

Børnehuset har gode udearealer, som vi bruger gennem hele dagen. Vi har 4 legepladser fordelt rundt om huset. På legepladserne er både mulighed for fysisk udfoldelse og fordybelse. Der er flere overdækkede områder – og vores Multirum i gården, giver mange gode aktivitetsmuligheder.

I både vuggestue og børnehave har vi gennem de seneste 3 år forbedret de udendørs fysiske læringsmiljøer og legeområder. Det har været vigtigt for os, at udnytte de eksisterende muligheder på nye måder. Vi har derfor deltaget aktivt i udformning af design og unikke løsninger for at skabe spændende rammer for børnenes udvikling og trivsel.

Vi er i 2020 gået i gang med et 3-årigt forløb for at blive certificeret SANG - glad institution. Sang skal have en helt central plads i børnenes hverdag i Børnehuset. Gennem sang oplever børnene fællesskab og samhørighed. Sangen skaber glæde, fællesskab, kreativitet og nysgerrighed. Sangen er med til at styrke barnets sproglige kompetencer, øve koncentrationen og gennem sange får børnene kendskab til verden.

Vi vægter et tæt forældresamarbejde meget højt - for samarbejdet mellem barnets hjem og institution er afgørende for barnets udvikling og trivsel.

På hjemmesiden kan I læse mere om Børnehuset.

Har I lyst til at se hvordan vi bor ? Så kontakt os på 54 73 27 47, så kan vi aftale et besøg.

.